استان ها

افزایش ۶۰ درصدی شرکت کنندگان در دومین دوره جشنواره عکس کیش

به گزارش مجله روز کیش ، نشست خبری دومین جشنواره عکس کیش با حضور هیئت داوران و محمد ساطعی دبیر دوره دوم این رویداد امروز پنجشنبه 8 بهمن در اتاق جلسات سازمان 116 برگزار شد. آثار ارائه شده در دومین جشنواره عکس پذیرفته شدند.

بدریه بحرینی ، مدیر هنری اداره امور فرهنگی و اجتماعی ، از افزایش 60 درصدی تعداد شرکت کنندگان در دومین جشنواره عکس کیش نسبت به دوره قبل خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که جشنواره عکس کیش به منظور معرفی بهتر جزیره از دیدگاه هنری عکاسان مختلف ، ایجاد تعامل بین هنرمندان کیش و سایر شهرهای کشور توسط معاون اجتماعی سازمان برنامه ریزی شده است. انگیزه در بین طرفداران و هنرمندان یکی دیگر از اهداف این نماینده مجلس برای برنامه ریزی و جشن گرفتن جشنواره های مختلف در تقویم سالانه است.

بحرینی افزود: این رویداد به دلیل شیوع ویروس کراون ، نیاز به رعایت مقررات بهداشتی و اقدامات ویژه برای قطع زنجیره ویروس ، مطابق با سیاست های ارتباطی ستاد ملی تاج از تاریخ 11 دسامبر آغاز شد.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره عکاسی کیش می تواند به عنوان آخرین رویداد عکاسی کیش در قرن 14 ارائه شود ، اظهار داشت: عکاسی با موضوع کیش ، الگوی زندگی ، عکاسی موبایل با موضوع جاذبه های کیش یا تجربه سفر کیش ، عکاسی رایگان با موضوع تاج در ایران و عکس کمکی با موضوع عکسهای بایگانی کیش در قرن 14 (هجری قمری) چهار بخش این رویداد بودند.

مدیر امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی در تشریح آثار ارسالی به این رویداد گفت: 1806 اثر با موضوعات مربوط به دبیرخانه دریافت و وارد فاز داوری شد.

بحرینی گفت با توجه به مطالعات انجام شده در این دوره ، در مقایسه با دوره قبل ، 30 درصد افزایش در آثار و 60 درصد افزایش در شرکت کنندگان از شهرهای مختلف کشور اعلام شده است: “این استقبال گسترده ، اهمیت جشنواره را نشان می دهد و ترویج آن در اذهان عمومی. “

بدریه بحرینی درباره اعلام برندگان گفت: “تمام مراحل این رویداد به صورت مجازی انجام شده و اسامی برندگان به همین ترتیب اعلام و آثار آنها در کتاب جشنواره منتشر می شود.”

محمد ساتعی ، دبیر دومین جشنواره عکس کیش ، از هیئت داوران این رویداد تشکر کرد و گفت: “امسال به دلیل رواج تاج ، بسیاری از برنامه های جشنواره امکان اجرا ندارند و کارگاه های آموزشی با حضور معلمان برجسته لغو شد ، اما تا آنجا که ممکن است سعی کرده ایم دومین جشنواره عکس کیش را به بهترین شکل جشن بگیریم.

دبیر دومین جشنواره عکس کیش افزود: از 3 اثر ثبت شده در این جشنواره ، 5 اثر برای بخش مسابقه انتخاب و سپس در ارزیابی نهایی رأی دادند.

به گفته ساعتی ، 37 اثر در قسمت اصلی این رویداد ، 50 اثر در قسمت تاج و 29 اثر در قسمت عکس های تلفن همراه پذیرفته شده است. برندگان هر بخش جوایز برابر و جوایز قابل تقدیر هیئت داوران را دریافت می کنند.

وی همچنین به تفاوت جشنواره امسال با تعداد شرکت کنندگان کیش در سال گذشته اشاره کرد و گفت ، “امیدوارم عکاسان کیش رویکرد خود را برای شرکت در جشنواره های مختلف و شرکت بیشتر در این رویدادها تغییر دهند.”

در پایان ، Satei طی چند روز آینده اسامی افراد منتخب را در صفحه kishphotof جشنواره اینستاگرام اعلام کرد.

همچنین در این جلسه ، اساتید برجسته ای در زمینه عکاسی که به عنوان هیئت منصفه در جشنواره عکس کیش در خصوص ساماندهی شرایط عکاسان ساحلی سیار و گردشگری جزیره ای ، نیاز به زیرساخت برای ایجاد اتحادیه های حرفه ای در زمینه عکاسی کیش حضور داشتند ، برگزاری کلاسهای عکاسی به دعوت بهترین معلمان داخلی و خارجی در مورد ترویج فرهنگ و هنرهای تجسمی با تشکیل جشنواره های عکس و اجرای پیشنهادهای جدید و قابل توجه در زمینه عکاسی.

گفتنی است ، سیف الله صمدیان ، ساسان مedیدی ، غوغا بیات ، حسین تحواری ، احسان نیک فرجام ، مهدی ناظری و عباس ولادی اعضای هیئت داوران دومین جشنواره عکس کیش هستند.

48

دکمه بازگشت به بالا