استان ها

برنامه راهبردی-عملیاتی شهرکرد اجرا می‌شود/ ایجاد توازن در نواحی ۵گانه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری مجله روز استان چهارمحال و بختیاری ، به نقل از روابط عمومی شهرداری ، بهادر عبدالقانی در جلسه برنامه راهبردی – عملیاتی اظهار داشت: شهرداری شهرکرد به منظور توجه به آینده شهر و بر اساس درخواست سازمان شهرداری ها و شهرک ها برای جایگزینی برنامه استراتژیک – عملیاتی شهر و شهرداری. با روش تدوین برنامه های راهبردی و دستورالعمل های تهیه و تهیه برنامه عملیات نوسازی ، عمران و توسعه شهری ، تدوین این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برنامه استراتژیک – عملیاتی شهر و شهرداری با هدف داشتن یک برنامه پنج ساله و چشم انداز شهرداری در مدت 20 سال و با درنظر گرفتن کلیه پتانسیل ها و توانمندی های آن تدوین و اجرا می شود.

شهردار شهرکرد اظهار داشت: در مرحله مطالعه ظرفیت های مختلف توسعه شهر در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و ترکیب نتایج این مطالعات با نتایج بررسی ظرفیت ها و ظرفیت های شهرداری در توسعه شهر. دیدگاه ها در سه قسمت کوتاه تعریف شده تقسیم و رسم مدت ، میان مدت و بلند مدت.

عبدالصادق نجفی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه گفت: برنامه های پیش بینی شده برای این شهر باید مشخص باشد که این شهر است یا شهرداری ، زیرا با احتساب این دو مورد می توان شاخص های مشخص و برنامه ریزی های لازم را ارائه داد. می توان به اهداف دست یافت.

وی با بیان اینکه نقاط بالقوه شهر باید به نقاط واقعی تبدیل شوند ، افزود: برنامه استراتژیک باید براساس توانایی ها و برنامه های شهرداری تدوین شود.

اسماعیل زمان دوست ، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه اظهار داشت: در برنامه راهبردی باید عوامل داخلی و خارجی را در نظر گرفت تا از انحراف در برنامه ها به ویژه در بودجه جلوگیری و آنها را ایجاد کرد. لازم پیش بینی برای جذب سرمایه گذاران و مشارکت عمومی.

مرجان دادایی معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه اظهار داشت: امسال طرح تفصیلی ، طرح جامع و برنامه استراتژیک با یکدیگر تداخل داشته اند ، بنابراین باید جلسات مشترک و مستمر با مشاوران که می توانیم این برنامه ها را برای شهر تنظیم کنیم. یک روش عملی و آینده نگرانه آماده کنید.

وی گفت: در برنامه استراتژیک باید مسائل درآمدزایی ، ظرفیت و پتانسیل شهر با توجه به شرایط منطقه در نظر گرفته شود و برنامه قابل اجرا باشد.

فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه باید بدانیم در برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت به چه هدفی باید برسیم ، خاطرنشان کرد: در برنامه پنج ساله مناطق منطقه ای ، شهری و برنامه ای وجود دارد و اسناد ملی که باید مطابقت داشته باشند و برنامه استراتژیک جنبه عملیاتی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه پیش بینی برنامه ها باید بر اساس شاخص درآمدزایی باشد ، افزود: اگر مشکلات برنامه استراتژیک مطابقت نداشته باشد برای شهر و شهرداری مشکلاتی ایجاد می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: همه افراد در شهرداری و دستگاه های متولی باید تلاش کنند تا شهری چشمگیر و توسعه یافته در یک چشم انداز 20 ساله مشاهده کنند.

علیرضا توکلی ، عضو شورای اسلامی شهرکرد ، در ادامه جلسه بابیان اینکه ایجاد چشم انداز کار سختی نیست گفت: “دستیابی به اهداف دنبال شده توسط چشم انداز کار دشواری است زیرا نمی توان طرحی را که پیش بینی شده است پیش بینی و دنبال کرد مطابق با. ”

وی افزود: در سطح استراتژیک باید مشخص شود که جایگاه شهرداری در هنگام کاهش ضعف های شهر کجاست و باید مشخص کند که جایگاه دیگران در دستگاه ها چیست و چه تضمینی برای پذیرش تعهدات وجود دارد. “

توکلی ادامه داد که ما باید عملیاتی فکر کنیم – ما باید تعادل را در هر پنج زمینه برقرار کنیم و این مسئله برای ما بسیار مهم است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهرکرد گفت: شورای دوره ششم می تواند به عنوان یک راه حل محله محور برای حل مشکلات مطرح شود ، بنابراین باید مشکلات شناسایی و محله شمرده شود و اگر در زمینه گردشگری برنامه ریزی می شود ، باید استراتژیک استانی باشد. طرح.

در پایان مشاور با ارائه طرح راهبردی-عملیاتی به مواردی از جمله توانمندیهای مرکز استان ، شرایط جغرافیایی ، تراکم جمعیت شهرکرد ، بافت شهری ، شرایط مناطق و مناطق ، آموزش سرانه و فضای سبز ، بیکاری پرداخت. نرخ و شهرک های غیر رسمی و اشتغال در شهرکرد.

46

دکمه بازگشت به بالا