عمومی

گوشت قربانی در ورزش کشور؛ از پارکور تا پدل/ وقتی رغبتی دایه مهربان‌تر از مادر می‌شود

صبح امروز نشست خبری داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس برگزار شد؛ نشستی که در آن یکی از مطرح‌ترین چهره‌های سینمای کشور هم حضور داشت؛ محمدرضا گلزار. گلزار که پیش از این هم علاقه‌ خود را به ورزش حرفه‌ای نشان داده بود سال‌ها قبل مربی تیم ارتعاشات در لیگ برتر والیبال بود و حالا او به دنبال ایفای نقش مدیریت در انجمن پدل است؛ انجمنی که پیش از این زیر نظر فدراسیون اسکواش فعالیت می‌کرد؛ اما به یکباره تصمیمی گرفته شد که باعث شد پدل همچون گوشت قربانی از فدراسیون اسکواش جدا و تحویل فدراسیون تنیس شود.

حضور بی‌دلیل علی رغبتی در نشست خبری عزیزی و گلزار می‌تواند برخی ابهامات را در این خصوص رفع کند. ای کاش او به این سوال پاسخ دهد که به چه دلیل در این نشست خبری شرکت کرده است؟ پدل از همان ابتدای فعالیتش به عنوان رشته‌ای که تحت تاثیر حضور چهره‌های مطرح در آن، می‌شد آینده روشنی برای آن متصور بود، به یکباره خریداران زیادی پیدا کرد و این اتفاق عجیبی نیست؛ اما اینکه یکی از مسئولان وزارت ورزش که سال‌ها در این وزارتخانه حضور دارد به طور کاملا خودجوش و اتفاقی در نشست خبری عزیزی که مربوط به انتصاب گلزار در هیئت رئیسه گلف بود شرکت کند شائبه‌ ‌برانگیز است.

در همه جای دنیا رشته پارکور زیر نظر فدراسیون ژیمناستیک فعالیت می‌کند؛ اما این رشته هم تحت تاثیر نفوذ بعضی از آقایان روی تصمیمات وزیر ورزش وقت، از فدراسیون ژیمناستیک جدا و به فدراسیون انجمن‌های ورزشی واگذار شد؛ تصمیمی که باعث شد ورزشکاران پارکور نتوانند در مسابقات رسمی این رشته شرکت کنند؛ چرا که لایسنس آنها باید توسط فدراسیون ژیمناستیک ارائه شود.

همه این مسائل نشان می‌دهد برخی اتفاقاتی که در ورزش کشور رخ می‌دهد دارای پشت پرده‌هایی است که حراست وزارت ورزش باید به این پشت پرده ها ورود کند تا سره از ناسره مشخص شود. چرا که تصمیمات غیرکارشناسی و منفعت‌طلبانه که توسط برخی افراد ذینفع اتخاذ می‌شود باعث می‌شود ورزش کشور دچار ضرر و زیان شود. در حال حاضر برخی رشته‌های ورزش به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند و به دلیل اینکه این رشته‌ها در افکار عمومی ناشناخته هستند کمتر کسی به اتفاقات پشت پرده آن اهمیت می‌دهد؛ اما چنین کم‌توجهی‌هایی می‌تواند کسانی که به دنبال سوءاستفاده هستند از این مسئله بیشترین بهره را ببرند.

251 251

دکمه بازگشت به بالا