استان ها

تعاونی‌های مسکن جانمایی درستی ندارند

به گزارش خبرگزاری مجله روز قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به پراکندگی تعاونی های مسکن گفت: بیش از 42 تعاونی مسکن از نهادهای مختلف وجود دارد که در خارج از بافت و عمران شهری پراکنده هستند و این مشکل اصلی تامین مسکن است. خدمات و ایجاد موارد زیر ساختارهایی را ایجاد کرده است.

وی افزود: در طرح مسکن جدید که توسط دولت در نظر گرفته شده است، امکان حل مشکل برخی از این تعاونی ها وجود دارد و صاحبان این تعاونی ها می توانند با شرکای خود اقدام به ساخت مسکن کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: احداث شهرک ها و شهرک های جدید در حیطه اقدام استانی نیست بلکه شورای عالی معماری و شهرسازی و شهرسازی است. برنامه ریزی و توسعه تصمیم نهایی در مورد مصوبات استانی را اجرا خواهد کرد.»

فرخزاد همچنین تاکید کرد: خرید و فروش و سرمایه گذاری در تعاونی های مسکن برای کسب اطلاعات از کارشناسان و منابع معتبر برخی بنگاه های معاملات ملکی برای بازار داغ و خرید و فروش زمین کشاورزی می گویند؛ برخی از مدیران نیز اقدام به خرید زمین در این منطقه کرده اند که البته این موضوع صحت ندارد و تنها جنبه بازار گرمی دارد تا مردم با اطمینان بیشتری زمین خریداری کنند.

وی افزود: اگر این جمعیت ها با استفاده از نقشه هوایی جانمایی شوند، متوجه می شوید که امکان ارائه خدمات خارج از چارچوب و مطابق قانون وجود ندارد. بیش از 30 میلیارد تومان برای 42 تعاونی مسکن نیاز به زیرساخت، آب، برق، فاضلاب، مدرسه، مساجد، فضای شهری دارد که در ظرفیت استان نیست اما برای تامین اعتبار نیاز به مصوبه ملی دارد.

فرخزاد در پایان گفت: بخشی از زمین های واگذار شده برای کشاورزی استفاده می شود و برای ساخت مسکن نیاز به تغییر کاربری دارند و مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، مسکن و عمران شهری، جهاد کشاورزی، و سایر نهادهای قانونی. هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

48

دکمه بازگشت به بالا