استان ها

9 هزار داوطلب امدادگر در استان قزوین فعالیت می کنند

به گزارش خبرگزاری مجله روز قزوین؛ حسن آصفی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت رسانه ها گروه های استان به مناسبت روز داوطلب اظهار داشتند: مهمترین ماموریت هلال احمر که در اساسنامه این جمعیت نیز مشخص شده و در بند اول چهار هدف ذکر شده است، امدادرسانی به انسان است. رنج کشیدن، احترام گذاشتن به انسان ها، حمایت از زندگی و سلامتی انسان ها و تلاش برای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار بین ملت ها.

وی افزود: وضعیت هلال احمر 9 وظیفه را تعریف می کند که چهار مورد آن در حوزه امداد و نجات، حوادث و سوانح است و به نوعی زمان بیشتری را در این جمعیت سپری کرده ایم و در کنار آن خدمات توانبخشی و امور جوانان را نیز در نظر گرفته ایم. ” و مشابه آن حدود هفتاد سال سابقه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر دولت قزوین تصریح کرد: استفاده از خدمات داوطلبان و بسیج توانایی فرد برای کمک به نیازمندان، رویکردی مرکزی برای دستیابی به مأموریت اساسی جمعیت است.

image_2021_12_5-16_12_18_554_Hf1

مدیر جمعیت هلال احمر استان قزوین در خصوص ساز و کار جمعیت برای انجام رسالت اصلی خود گفت: گسترش شبکه های داوطلب، تمرکز بر جوانان تحصیل کرده و توانمند، آموزش همه اقشار. جامعه یکی از مهمترین سازوکارهای ما این است که علم و تجربه را با هم تلفیق کنیم تا نتیجه موثرتری داشته باشیم و به این مهم در کنار استفاده از تجربیات خانه های هلال احمر و مرکز آموزش علمی- کاربردی سرخ میانه بپردازیم. ماه، شکل و روش علمی پیگیری اهداف سازمانی است.

فعالیت 9000 داوطلب هلال احمر در استان قزوین

آصفی تصریح کرد: در استان قزوین حدود 30000 عضو جوان، 12000 داوطلب و 4000 داوطلب شناسایی شده اند و حدود 9000 عضو فعال دائمی داریم که داوطلب هستند.

وی گفت: داوطلبان امدادی با رسیدگی به حوادث در صدد نجات جان مجروحان و حادثه دیدگان هستند و از این حیث زمان حضور در رویدادها از 7 دقیقه و 40 ثانیه به 6 دقیقه و 30 ثانیه رسیده است که این مدت زمان است. به کاهش صدمات کمک می کند.”

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: 7 پایگاه جدید امدادی هلال احمر در سال جاری و در حال حاضر 16 پایگاه در جاده ها مستقر شده است. جاده یک پایگاه کوهستانی، یک پایگاه امداد هوایی و 4 پادگان در استان وجود دارد که به مردم خدمات امدادی ارائه می کنند.

آصفی گفت: افزایش پایگاه‌های امدادی، فعالیت مستمر داوطلبان، آموزش‌های تخصصی و تجهیز پایگاه‌ها به امدادرسانی سرعت بخشیده و زمان حضور در حوادث را یک دقیقه کاهش داده است.

1397080311120540215736764

محمدرضا دادرس بهترین همکار کشور شد

وی افزود: خوشبختانه نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر استان از نیروهای توانمند و پیشرو در کشور هستند و امسال آقای محمدرضا دادرس با ویژگی های نشانگر او توانست به عنوان داوطلب نمونه برای کشوری انتخاب شود که افتخاری برای آن جمعیت است.

آصفی با اشاره به مهمترین برنامه های جمعیت هلال احمر در نیمه دوم امسال گفت: تکمیل پایگاه امدادی انجیلاق یکی از اولویت های ما در سال جاری است و در تلاش هستیم تا با کمک هلال احمر آن را تکمیل کنیم. . جامعه و تامین بودجه لازم.

وی گفت: قرار بود با تخصیص اعتبارات جهانی ساخت این مرکز بزرگ امدادی تسریع شود اما به دلیل تحریم ها نتوانستیم کمک بگیریم. صلیب سرخ از دنیا لذت ببرید اما تکمیل آن حدود 80 میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: همچنین اجرای یک پروژه اقتصادی با کمک بخش خصوصی در شهرستان تاکستان از دیگر اولویت ها در این زمینه هزار متری است. زمین اموال هلال احمر آماده تحویل بخش خصوصی ساخت مجتمع ورزشی، درمانی، تفریحی، اداری و تجاری که در صورت تصویب در شورای عالی جمعیت هلال احمر، بتوانیم راه اندازی یک پروژه بزرگ اقتصادی در تاکستان و مردم این شهرستان را برای برخورداری از خدمات مختلف آماده کنیم.

image_2021_12_5-16_12_18_238_KnA

آصفی افزود: در راستای رعایت دستورالعمل مقام معظم رهبری و بیانیه مرحله دوم انقلاب و پیشگیری آسیب اجتماعی پروژه های مختلفی را اجرا خواهیم کرد که نیازمند مشارکت جوانان است.

وی بیان کرد: طرح آگاهی بخشی و راه اندازی کارگاه های آموزشی، مهنوش، هلال محله و سفیران بشردوستانه از جمله کارهای جدیدی است که در محلات اجرا شده و ضمن کمک به آگاهی بخشی به کاهش آسیب های اجتماعی در محلات کمک می کند.

آبرسانی به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: اجرای «طرح رای آب» یکی از کارهای ارزشمندی است که طی سه سال گذشته به همت جمعیت هلال احمر استان قزوین و خیرین آغاز شده است. استان سیستان و بلوچستان برای تامین آب.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال مردم از مناطق خصوصی طرح نذر آب در سال جاری، این طرح با کمک خیرین در 27 روستای شهرستان «درمیان» در مناطق مرزی اجرا شده است.

آصفی گفت: این طرح آبرسانی با دو میلیارد تومان با مشارکت خیرین و دو میلیارد تومان توسط دولت «درمیا» اجرا شده و موجب رضایتمندی مردم منطقه خواهد شد.

وی مدعی شد: طرح رای آب در 27 روستای محروم استان سیستان و بلوچستان با مشارکت جمعیت هلال احمر استان قزوین به عنوان استان مشخص در حال اجراست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا