اقتصادیایرانی کسب و کار

اخرین اخبار  توکن سوزی ارز دیجیتال

۴ خبر مهم برای شیبا / بزرگ‌ترین توکن‌سوزی تاریخ شیبا انجام می‌شود؟

رمزارز شیبا طی یک هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشت و حالا در محدوده ۰/۰۰۰۰۳۳ دلار معامله می‌شود. به گزارش سایت ارزیدو، عوامل زیادی به رشد قیمت رمز ارز شیبا طی یک هفته گذشته کمک کرد. به‌ویژه توکن‌سوزی گسترده این رمز ارز نشانه بسیار خوبی برای افزایش قیمت شیبا در آینده است.

۴ خبر مهم برای شیبا

بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال برزیل که فاکس‌بیت نام دارد اعلام کرده در ۱۶ فوریه رمز ارز شیبا اینو را لیست می‌کند. این صرافی اولین صرافی برزیل نیست که شیبا را لیست کرده و قبلا اکثر صرافی‌های آمریکای جنوبی این اقدام را کرده بودند. اگر یادتان باشد چند ماه پیش اعلام شد که صرافی رابین‌هود قصد دارد شیبا اینو را لیست کند، اما این اتفاق تا به امروز رخ نداد. جامعه شیبا اینو درخواستی با ۵۰۰ هزار امضا به صرافی رابین‌هود ارسال کردند تا رمز ارز شیبا در این صرافی لیست شود و پاسخ رابین‌هود ساده بود. قبول است!

حالا بعد از چند ما به نظر می‌رسد به‌زودی شیبا در این صرافی لیست شود. حساب توئیتر SHIBburn در توئیت اخیر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ میلیون شیبا سوزانده شده است. استیون کوپر اعلام کرده در روز ۱۴ فوریه به مناسبت ولنتاین رویدادی در یوتیوب برگزار می‌کند و با پول‌های افرادی که ثبت نام کردند ارز شیبا می‌خرد و از بین می‌برد. همه شرکت‌کنندگان در این رویداد پنج دلار پرداخت می‌کنند. تا کنون پول خرید و سوزاندن ۱۹۱ میلیون شیبا جمع شده است.

اگر ۶۰۰۰ دلار دیگر جمع شود، بزرگ‌ترین توکن‌سوزی تاریخ شیبا رقم می‌خورد. بسیاری عقیده دارند این اقدامات در آینده نزدیک می‌تواند باعث رشد شیبا تا ۰/۰۱ دلار شود. پس از ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ این اولین بار است که شیبا اینو به محبوب‌ترین ارز دیجیتال نهنگ‌ها تبدیل می‌شود. شیبا ارز دیجیتال محبوب نهنگ‌هاست و مخصوصا نهنگ‌های اتریوم بیش از هر رمز ارز دیگری شیبا دارند.

در مقابل سوزاندن توکن های شیبااینو، BurntSHIB دریافت کنید

مدت زیادی است که مشارکت کنندگان شبکه SHIB مشغول توکن سوزی هستند، این پورتال به هریک از دارندگان SHIB با کیف پول Web3 این امکان را می دهد که توکن های SHIB خود را بسوزاند و برای مشارکت در فرایند توکن سوزی پاداشی به صورت درآمد غیرفعال دریافت کند. به گزارش خبرنگار ارزیدو حساب توئیتر shibainuart@ نوشت: پورتال توکن سوزی SHIB در حال فعالیت است؛ SHIB را بسوزانید، موجودی در گردش آن را کاهش دهید و در حین انجام این کار درآمد غیرفعال ایجاد کنید.

تیم SHIB معتقد است مشارکت تک تک دارندگان شیبا به رشد ثروت جامعه کمک می‌کند. طبق اعلام وب‌سایت رسمی این پورتال، کسانی که در مقابل سوزاندن SHIB خود، burntSHIB را دریافت می‌کنند، به طور میانگین سود سالانه ۴۳.۷۶ درصد (APR) دریافت خواهند کرد، هرچند این APR نوسان دارد. در این اطلاعیه آمده است که کاربران باید توکن burntSHIB دریافتی خود را به یک کیف Web3 مانند متامسک (Metamask) اضافه کنند.

توکن سوزی ارز دیجیتال

توکن سوزی ارز دیجیتال یک عمل متداول در جهان رمزارزها می باشد که برای فعالان و سرمایه گذاران فواید و مزایای دارد . البته ارزهای بیت کوین و اتریوم توکن سوزی ندارد ولی ارزهای مانند ریپل ، بایننس و استلار توکن سوزی انجام می دهند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی توکن سوزی ارز دیجیتال می پردازیم.

توکن سوزی چیست ؟

توکن سوزی ارز دیجیتال یعنی عمل سوزاندن نیست بلکه عملی است که شرکت های صادر کننده توکن برای جلوگیری از افت ارزش توکن و بالا بردن ارزش آن انجام می دهند . شرکت ها و یا موسسات صادر کننده توکن بخشی از توکن های خود را به یک آدرس متروکه ارسال می کنند و هزینه ای را به عنوان هزینه تراکنش در نظر می گیرند و هزینه دریافتی را از گردش خارج می کنند . آموزش روش های توکن سوزی را می توانید در ارزیدو بهترین سایت اخبار ارز دیجیتال دنبال کنید.

مزایای توکن سوزی

توکن سوزی ارز دیجیتال چند مزیت دارد و مهمترین مزیت آن ارزش افزوده و افزایش ارزش توکن های باقی مانده است و در اصل می توان گفت که توکن سوزی یک هدیه ای است که به سرمایه گذاران داده می شود و ارزش این ارزهای دیجیتال در صورت کاهش عرضه باعث افزایش قیمت می شود.

گاهی بعضی از شرکت ها برای امنیت خاطر سرمایه گذاران توکن سوزی می کنند و این حالت در دوران اولیه عرضه توکن یا کوین فرایند توکن سازی انجام می شود چون در دوران اولیه توکن های زیادی وارد بازار می شوند ممکن است تعادل بین عرضه و تقاضا از بین برود و قیمت توکن کاهش پیدا کند به همین علت در همان ابتدای راه شروع به توکن سوزی می کنند.

سوزاندن توکن ها به روش الگوریتم اجماع

توکن سوزی به روش اجماع منحصر به فرد است و در شبکه های غیرمتمرکز است که افراد برای به دست آوردن توکن ها موظف هستند بخشی از آن را بسوزانند.

توکن سوزی با روش عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا ارزش یک دارایی را مشخص می کند و در بازار ارزهای دیجیتال بر خلاف بازارهای سنتی افزایش عرضه ناگهانی باعث کاهش قیمت توکن می شود . بنابراین توکن سوزی یک روش موثر برای کاهش عرضه توکن و افزایش قیمت توکن می شود .

محافظت در برابر اسپم ها

توکن سوزی ارز دیجیتال به عنوان یک مکانیسم امنیتی در برابرDDOS عمل می کند و از گسترش اسپ ها جلوگیری می کند و چون هزینه تراکنش ها را افزایش می دهد و از این طریق مانع از تراکنش های اسپم می شود و در برخی از ارزها مقداری از پرداخت به عنوان کارمزد تراکنش های سوخته می شود یعنی در بعضی از شبکه ها به جای پرداخت کارمزد نودها یا ماینرها برای تایید تراکنش به صورت اتوماتیک بخشی از کارمزد کاربران سوزانده می شود که ریپل از این روش استفاده می کند‌.

بایننس کوین و توکن سوزی

توکن سوزی ارز دیجیتال بایننس BNB که یکی از ارزشمندترین رمزارزها است هر سه ماه یک بار این توکن سوزی را انجام می دهد که با ارسال توکن به یک آدرس متروکه حجم توکن های موجود در بازار را کم کرده و باعث افزایش قیمت توکن می شود.

ریپل و توکن سوزی

توکن سوزی ارز دیجیتال ریپلXRP  هم به روش دیگری توکن سوزی می کند یعنی ریپل هزینه تراکنش ها را به جایی پرداخت نمی کند و آن را نابود می کند و در نتیجه با گذشت زمان به صورت تدریجی توکن ها کاهش یافته و قیمت به ثبات می رسد.

استلار و توکن سوزی

توکن سوزی ارز دیجیتال استلار XLM  هم بزرگترین توکن سوزی خود را در سال ۲۰۱۹ انجام داد و حدود ۵۵ میلیون استلار را برای افزایش قیمت این رمزارز سوزاند.

توکن سوزی ساتوژی

ارز دیجیتال ساتوژی هم اولین شبکه مبتنی بر پروتکل اثبات سوخت است که این پروتکل اثبات سوخت روی بلاک چین بایننس راه اندازی شد . این شبکه ۲۱ میلیون توکن دارد که حدود ۵۰ درصد آن را از طریق توکن سوزی سوزانده است و بر اساس پروتکل اثبات سوخت کاربران در ازای نابود کردن توکن های خود حقوق و ماینینگ دریافت می کنند.

سخن پایانی

هدف توکن سوزی ارز دیجیتال در تمامی پروژه ها یکسان است و فرایند توکن سازی برای کاهش توکن و جلوگیری از عرضه زیاد و ثبات قیمت توکن و افزایش آن می باشد که بسته به نوع فعالیت و نوع شبکه روش های مختلفی برای توکن سوزی وجود دارد به همین منظور شما می توانید با صرافی ارتباط و از نحوه خرید و فروش رمز ارز و توکن سوزی اطلاع حاصل کنید.

 

منبع مقاله:

https://www.arzido.com/news/altcoins-news/

دکمه بازگشت به بالا