استان ها

هدف از اجرای بندهای تغذیه مصنوعی، ذخیره آب نیست

مجله روز/یزد مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای یزد ضمن تاکید بر این که هدف از اجرای بندهای تغذیه مصنوعی، ذخیره آب نیست، اقدامات این شرکت در خصوص ترمیم و مرمت بندهای تغذیه مصنوعی این شرکت در سطح استان جهت مواجهه با سیلاب احتمالی را تشریح کرد.

«علی اصغر زارع زاده» در این رابطه گفت: در سال گذشته جهت جلوگیری از کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب، مرمت سرریز بند کرخنگان ( بوروئیه هرات)، مرمت بخشی از بند رحیم آباد ابرکوه،  مرمت آبگیر بندهای مروست، مرمت آبگیر بند هرات ۲، اجرای تثبیت بالادست بند رحیم آباد و همچنین لایروبی بخشی از بند های تغذیه مصنوعی دره گاهان، دربید، سیل بند دم هفت اردکان، سیل بند ده عروس بهاباد، بند هرات یک، بند کرخنگان، بندهای مروست و بند بهادران ۲ با حجم بیش از ۱۹۰ هزار متر مکعب انجام شده است.   

وی افزود:  لایروبی بندهای تغذیه مصنوعی به منظور افزایش ظرفیت آب‌گذری آبگیر و کانال‌ها، افزایش ظرفیت مخزن بند و افزایش نفوذ پذیری انجام می‌شود.   

زارع زاده ادامه داد: با توجه به پیش بینی وقوع احتمالی سیل در آینده، ادامه لایروبی سیل بندهای دم هفت اردکان، بند رودخانه شور ابرکوه، بندهای صادق آباد، بند بهادران ۲، بند بهاباد ۲ و بند های مروست و ادامه مرمت بند رحیم آباد در دست اقدام است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی یزد هدف از اجرای بندهای تغذیه مصنوعی را مهار سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست.  

به گزارش مجله روز و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، زارع در پایان اظهار کرد:  هدف از اجرای بندهای تغذیه مصنوعی، ذخیره آب نیست و فرهنگ سازی از طریق رسانه‌های عمومی و مجامع محلی و ایجاد باور و اعتقاد در میان عموم مردم می‌تواند کمک اصلی برای جبران بخش کوچکی از خسارت به سفره های آب زیرزمینی باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا