استان ها

درآمد شهرداری کرج در حوزه بهای خدمات همچنان ثابت است

به گزارش مجله روز از البرز؛ حسین مهاجری اظهار کرد: بیشترین درآمد شهرداری ها در کشور از محل ساخت و ساز است و بیشترین درآمد شهرداری ها از همین محل است. باید درآمد دیگری ایجاد کرد و در این کار که جدایی ناپذیر است و در همه شهرداری های کشور وجود دارد و موفق نبوده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج افزود: در بسیاری از کشورها درآمدها بیشتر از محل اخذ مالیات است اما در ایران این بخش چندان مورد توجه مردم قرار نگرفته است.

وی گفت: در خصوص افزایش قیمت خدمات باید بگویم که به نظر من قیمت خدمات از سال 1396 تا پایان سال 1393 تغییر چندانی نداشته است اما هزینه های شهرداری افزایش چشمگیری داشته است.

مهاجری تاکید کرد: در حوزه پروژه های عمرانی در دو سال اخیر هزینه ساخت و قیمت آن چند برابر شده است به طوری که درآمد شهرداری در حوزه قیمت خدمات ثابت می ماند.

سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه در این مورد سه سال است که هزینه ها و هزینه های پروانه ها و جرایم تغییر نکرده است، نیازمند این تغییرات در این حوزه هستیم، گفت: مدیریت شهری با تایید شهر. شورای شهر باید با تورم معقول در سال های اخیر هزینه ها را افزایش می داد، در سال 1401 با وجود تورم باید شاهد افزایش قیمت ها بودیم که در سال های گذشته انجام نشد.

مهاجری به موضوع قیمت منطقه‌بندی اشاره کرد و افزود: شهرداری در سه سال اخیر افزایش چندانی در حوزه قیمت‌های منطقه‌بندی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در جرایم ماده 100 باید جرایم بازدارنده وجود داشته باشد، جزای نقدی این است که فلانی جرمی مرتکب نشود، اگر جریمه سنگین باشد حداقل این توجیه را داشته باشد که جرمی مرتکب نشده است. چند نفر بر این عقیده اند که شهرداری از طریق بند 100 درآمد داشته است، هرچند درآمد بند 100 برای شهرداری درآمد محسوب نمی شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: در بحث پروانه های ساختمانی باید به نکته دیگری نیز توجه کرد، معمولا اکثر پروانه ها در پایان سال صادر می شود، بنابراین ممکن است قیمتی داشته باشد. افزایش در سال آینده، سازندگان به دنبال دریافت مجوز در اسرع وقت.

مهاجری تاکید کرد: در بحث سرمایه گذاری چند نکته وجود دارد، مشکل اصلی همه جای شهرداری صدق می کند، بحث مدیریت است، اصل ضعف مدیریت است که کلی است. سرمایه گذار را بیگانه می کند و متأسفانه طبق بررسی های انجام شده عده ای از ابتدای کار از سرمایه گذار کرج مطالباتی را مطرح می کنند و این درخواست ها و مطالبات او را بی اعتماد می کند.

وی افزود: نکته بعدی این است که بستر سرمایه گذاری را به صورت علمی و دقیق آماده نکرده ایم، مثلا می گوییم دریاچه مصنوعی جنب پل فردیس پایین پارک چمران، تله کابین ارتفاعات، محدوده رودخانه کرج، جاده چالوس، تمام ترافیک در بزرگراه و پتانسیل وجود دارد. فقط نکات منفی داره و خیلی مشکلات دیگه.

مهاجری تصریح کرد: کلان شهر کرج این پتانسیل ها را دارد، برای این دریاچه چه کرده ایم و این همه مسائل، چه مبنایی داریم، مطالعه، برآورد، از نظر جذابیت برای سرمایه گذار چه کرده ایم، چه کرده ایم که سرمایه گذار؟ باید حضور یابد

46

دکمه بازگشت به بالا