استان ها

افزایش سهم شرکت‌های داخلی از تأمین تکنولوژی صنایع

بررسی ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در صنوف کشور (۱۵)؛

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترونیکی و حفاظتی گفت: باید فعالیت این صنف و صنایع وابسته آن با مشارکت بیشتر متخصصان در راستای تحقق اهداف توسعه فناوری باشد، تا این رسته شغلی توان رقابت در بازار را از دست ندهد.

صادق فیض‌آبادی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترونیکی و حفاظتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: فعالان در عرصه تولید و تعمیر وسایل الکترونیکی و حفاظتی به دانش فنی روز مجهز هستند، زیرا صنایع الکترونیکی جزء صنایع مادر محسوب می‌شود و هر روز این صنعت با تحول جدی روبرو می شود.

فیض‌آبادی تصریح کرد: بدون تردید تمامی صنایع و صنف فعال در عرصه وسایل الکترونیکی باید  ازلحاظ فنی و تجهیزات و هم ازلحاظ مهارت‌وزی با جدیدترین روش‌های دنیا به‌روز شود.

 عمده تجهیزات و تکنولوژی‌‌ها وارداتی است 

تکنولوژی

این مقام مسئول صنفی تأکید کرد: عمده تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا که موردنیاز در این صنف و صنعت است از سایر کشور‌ها تأمین می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترونیکی و حفاظتی خاطرنشان کرد:، اما شرکت‌های فناورانه تلاش می‌کنند تا به این عرصه وارد شوند و بتوانند سهم مؤثری در تأمین نیاز‌های صنایع و صنوف به تکنولوژی‌های جدید را مهیا کنند.

به گفته فیض‌آبادی؛ باید تمام فعالیت فعالان این صنف با مشارکت بیشتر متخصصان و صاحبان فن، در راستای تحقق اهداف توسعه فناوری حرکت کند، تا این رسته شغلی توان رقابت در بازار داخلی را از دست ندهد.

اهمیت ورود تکنولوژی و تجهیز صنف به دانش فنی روز 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترونیکی و حفاظتی درباره اهمیت تکنولوژی و تجهیز صنف به دانش فنی روز اظهار کرد: در حال حاضر این اتحادیه هزار و ۲۵۰ عضو دارای پروانه فعالیت دارد.

وی بابیان اینکه ۷۱ واحد صنفی نیز برای دریافت پروانه کسب اقدام کرده‌اند، افزود: درباره تعداد واحد‌های صنفی فاقد مجوز آمار دقیق و روشنی نداریم، زیرا تا زمانی که این واحد‌ها توسط بازرسان شناسایی نشوند و یا ثبت شکایت از آن‌ها صورت نگیرد می‌توانند به‌صورت مخفیانه و غیرقانونی به فعالیت خود ادامه بدهند.

دکمه بازگشت به بالا