بین الملل

غیبت وزیر خارجه چین، بازار شایعه را داغ کرد

رسانه‌های غربی این روز‌ها مانور گسترده‌ای روی غیبت یک ماه وزیر خارجه چین از انظار عمومی می‌دهند و تا آنجا پیش رفته‌اند که می‌گویند سفر همتای انگلیسی به پکن، به همین دلیل لغو شده است.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، غیبت تقریبا یک ماهه «چین گانگ» وزیر خارجه چین از انظار عمومی، بازار شایعه رسانه‌های غربی را داغ کرده تا آنجا که امروز شنبه، «بلومبرگ» مدعی شد که «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس، به همین دلیل، سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به پکن را لغو کرده است.

همزمان، «پولیتیکو» هم به نقل از «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نوشت: درباره اینکه وی (وزیر خارجه چین) کجاست، اطلاعی نداریم. همه آنچه می‌دانیم این است که قرار بود در جریان نشست اخیر آ سه آن، با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دیدار کند. اما در نهایت، وی با «وانگ ئی» مدیر دفتر مرکزی ارتباطات خارجی حزب کمونیست چین دیدار کرد، چراکه وانگ به جای سفیر چین به نشست آ سه آن آمد که به میزبانی اندونزی برگزار شد.

وزارت خارجه چین تاکنون نسبت به شایعات پیرامون سرنوشت چین گانگ موضع‌گیری نکرده، اما آنگونه که از اخبار وب‌سایت این وزارتخانه بر می‌آید، آخرین دیدار رسمی گانگ روز ۲۵ ژوئن (۴ تیرماه) و با معاون وزیر خارجه روسیه در پکن بوده است.

چین گانگ پیش از آنکه در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲، به عنوان وزیر خارجه چین معرفی شود، سفیر این کشور در واشنگتن بود.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا