ساخت حوض با لاستیک

آموزش ساخت یک حوضچه با استفاده از لاستیک در حیاط منزل

آب و باغ و باغچه و سرسبزی چیزی است که همه ما انسانها ذاتا به آن علاقمندیم . زندگی آپارتمانی و زندگی در جاهای گران که مجبوریم برای نیم وجب زمین میلیونها تومان خرج کنیم شاید این علاقه به طبیعت و زیبایی را کمی در ما پنهان کند اما در واقع این احساس نمی میرد بلکه تشنه تر می شویم !

 

داشتن خانه بزرگ با حیاط بزرگ با درختان سرسبز و محیطی دلکش و زیبا برای زندگی علاقه بیشتر ماست اما شهرنشینی باعث شده است کمتر کسی از این امکانات بهره مند باشند مگر آنکه خیلی پولدار باشید .

امروز در مجله اینترنتی نم نمک آموزش ساخت یک حوضچه با استفاده از لاستیک را بصورت تصویری و گام به گام آموزش می بینید . لاستیک از این جهت که اگر هم مستاجر بودید می توانید موقع کوچ اگر صاحبخانه راضی نبود با خودتان آن را ببرید .

همچنین از این برای تزئینات حیاط کودکستان ها ، مسافرخانه های سر راهی ، مراکز تفریحی موقت و.. می توان استفاده کرد.

آموزش ساخت حوض در خانه :

  • مواد مورد نیاز لاستیک بزرگ یا کوچک 1 عدد
  • نایلون چند متر برای پوشاندن کف حوض
  • سنگ و ماسه و سنگ ریزه مقداری
  • شلینک آب

شما حوضی به شکل زیر خواهید ساخت

1- با استفاده از چاقوی تیز و یا اره لاستیک را از یک طرف به شکل زیر برش بزنید .زمین را به ارتفاع لاستیک خوابیده بکنید و لاستیک را در چاله قرار بدهید .

2- نایلون را بصورت دولایه یا چند لایه در محیط لاستیک پهن کنید

3- یک سر شیلنگ آب را در وسط حوض تعبیه کنید می توانید برای زیبایی کار سر آن آب پاش ببنید .قسمت های اضافی نایلون را به زیر لاستیک جمع کنید .

4-شیر آب را باز کنید تا حوض پر شود . سپس آب را ببنید چند ساعت صبر کنید سپس به حوض خود برگردید اگر ارتفاع آب کم نشده است تنها دو قدم دیگر مانده است .اگر ارتفاع آب کم شده چک کنید کجای نایلون سوراخ است ؟!البته در مناطق گرم به مقدار خیلی کم آب تبخیر خواهد شد جدی نگیرید .

5- دور تا دور لبه لاستیک سنگ بچینید . این سنگ ها نقش زیادی در زیبای سازی محیط بر عهده خواشاید فکر کنید لاستیک‌های قدیمی بی‌فایده هستند و باید آنها را به زباله‌دانی سپرد. از آنجایی که لاستیک‌ها از مواد غیر قابل تجزیه ساخته می‌شوند، بازیافت آنها یکی از راه‌های کمک به محیط زیست است. به جای قرار دادن لاستیک‌های قدیمی در محل دفن زباله، آنها را به بخشی از منظره زیبای باغ خود تبدیل کنید تا خودتان و خانواده‌تان از آن لذت ببرید. اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از باغ یا ویلای خود ببرید، چه بهتر که در آن یک حوض لاستیکی زیبا بسازید. از سوی دیگر، ساخت حوض با لاستیک نیاز به صرفه هزینه زیادی ندارد و فقط کمی ذوق و حوصله می‌خواهد. در این مطلب قصد داریم به معرفی مراحل ساخت حوض با لاستیک بپردازیم.

با استفاده از لاستیک چه نوع حوضی می‌توان ساخت؟

شما می‌توانید در حوض ساخته شده با لاستیک خود، ماهی، اردک و گیاهان شناور برکه همچون نیلوفرهای آبی قرار دهید. البته برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند در چنین آبگیری ماهی قرار داده نشود. استفاده از سنگ تزیینی می‌تواند قسمت لاستیکی حوضچه را پنهان کند تا هیچ‌کس نتواند در مورد جنس آن حدس بزند. لطفا توجه داشته باشید که حتی چنین حوضی می‌تواند برای کودکانی که بدون مراقبت رها می‌شوند، خطرناک باشد. در ادامه مطلب، مراحل آموزش ساخت حوض با لاستیک را توضیح خواهیم داد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت حوضچه با لاستیک ماشین

برای ساخت حوض با لاستیک، در وهله اول شما به یک لاستیک خودرو نیاز دارید. لاستیک تهیه‌شده باید به خوبی تمیز و در صورت لزوم شسته شود. برای ادامه کارها، به برخی از ابزارآلات و همچنین مواد مصرفی نیاز خواهید داشت که عبارتند از:

  • لاستیک خودرو
  • یک بیل
  • ابزار تراز سازه
  • چاقو یا اره مویی
  • مقداری شن
  • سنگ خرد‌شده
  • مقداری سنگ
  • درزگیر نرم
  • ماهی و گیاهان تزیینی

انتخاب لاستیک مناسب برای ساخت حوض

همانطور که اشاره شد، اولین مرحله برای ساخت حوض با لاستیک، تهیه یک لاستیک دست دوم است! مکان‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید آنها را پیدا کنید، از جمله تایرفروشی‌های محلی. برای مثال، می‌توانید از لاستیک سایز 295/80 استفاده کنید که روی کامیون و اتوبوس نصب می‌شود.

البته موارد دیگری را نیز می‌توانید در نظر بگیرید؛ مثل ساخت حوض با لاستیک ساخت حوض با لاستیک تراکتور. اما به طور کلی ساخت حوض با لاستیک ماشین امکان‌پذیر است. باید در نظر داشته باشید تایری انتخاب کنید که به اندازه کافی ظرفیت داشته باشند. در حالت ایده‌آل، این تایرها وقتی که به عنوان حوض ساخته می‌شوند، باید بین 150 تا 200 لیتر گنجایش داشته باشند. البته این حجم به میزان درپوش بتنی شما بستگی دارد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

لاستیک با این سایز نسبتا سنگین است و ممکن است نزدیک به 50 کیلوگرم وزن داشته باشد. بنابراین اگر خودتان نمی‌توانید آن را جابجا کنید، بهتر است از کسی برای حمل و نقل و بلند کردن آن کمک بگیرید تا آن را برای شما به خانه‌تان بیاورد. مرحله بعدی این است که دیواره بالایی لاستیک را برش دهید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از اره مویی یا اره برقی است. برای این کار می‌توانید از چاقوی تیز یا سوهان فلزی نیز استفاده کنید. توصیه می‌شود که این کار را با یک اره مدور یا تیغه برش انجام ندهید؛ مگر اینکه دوست داشته باشید ابر بزرگی از دود لاستیک بدبو در محله شما پدیدار شود.

پر کردن حوض و دومین تست عایق رطوبتی حوض ساخته شده با لاستیک

پس از کار گذاشتن فیلم عایق رطوبتی، تایر باید با آب پر شود. فیلم تحت فشار آب، به طور یکنواخت در امتداد کف و دیواره‌های حوضچه توزیع می‌شود و حوض شکل مورد نظر را به خود می‌گیرد. پس از آن، لازم است که در نهایت لبه‌های فیلم که از لاستیک بیرون زده‌اند، پخش و تراز شوند.

تا بدین‌جا، کار باید خیلی خوب پیش رفته باشد. حالا حوض را تقریبا تا بالاترین سطح آن از آب پر کنید و چند روز بگذارید همین طور باقی بماند. اگر سطح آب کم و بیش ثابت بماند، می‌توانید مطمئن باشید که حوض لاستیکی شما بدون نشت است. حالا که کاملا مطمئن هستید یک حوض لاستیکی با ماندگاری بالا ساخته‌اید، زمان آن رسیده است که آن را از نظر بصری نیز زیبا کنید.

استفاده از خدمات مجموعه برکه برای انواع سازه‌های آبی باغ و ویلا

همانطور که در این مطلب عنوان شد، ساخت حوضچه با لاستیک با دستان خودتان کار بسیار ساده‌ای است و هر کسی که بخواهد می‌تواند آن را انجام دهد. ساخت حوضچه با لاستیک ماشین یک سازه زیبا در باغ یا ویلا به همراه دارد که می‌تواند زیبایی و مدیریت آفات را بهبود ببخشد. علاوه بر روش‌های زیباسازی حوضچه، با استفاده از تنوع زیستی نیز می‌توانید این سازه را انعطاف‌پذیرتر و جذاب‌تر کنید.

شرکت پیشرو در ارائه انواع خدمات سازه‌های آبی در ایران است. ما در مجموعه برکه به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید زیباترین سازه‌های آبی را با قیمت مناسب در باغ یا ویلای خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی، ساخت و نگهداری سازه‌های آبی مورد نظر خود لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

از حوض ساخته شده با لاستیک برای چه منظوری استفاده می‌شود؟

ساختن حوض با لاستیک می‌تواند با هدف ایجاد یک فضای زیبا به همراه ماهی و گیاهان و نیز جایی برای آب‌تنی انجام شود.

برای ساختن حوض با لاستیک به چه وسایلی نیاز داریم؟

وسایل لازم برای ساخت حوضچه با لاستیک عبارتند از: بیل، ابزار تراز سازه، چاقو یا اره مویی، مقداری شن، سنگ خرد‌شده، مقداری سنگ، درزگیر نرم و گیاهان تزیینی.

چه لاستیکی برای ساخت حوض مناسب است؟

شما می‌توانید از انواع لاستیک‌های خودرو مثل لاستیک خودروی سواری، اتوبوس، کامیون و یا حتی لاستیک تراکتور برای ساختن حوضچه استفاده کنید.

آیا ساخت حوض با لاستیک نیاز به زیرسازی دارد؟

بله، برای ساخت یک حوضچه با لاستیک خودرو، باید یک گودال حداقل به اندازه تایر حفر و آن را صاف کنید.

بهترین گزینه برای عایق رطوبتی حوضچه لاستیکی چیست؟

بهترین گزینه برای آب‌بند کردن حوضچه لاستیکی، بتن است. هزینه بتن، کم و بیش مانند پلاستیک است اما ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

چه ایده‌هایی برای تزیین حوضچه ساخته شده با لاستیک پیشنهاد می‌شود؟

برای تزیین حوض لاستیکی می‌توانید از گیاهان شناور، گلدان و ماهی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از فانوس‌های کوچک که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، استفاده کنید. این چراغ‌ها در طول روز شارژ می‌شوند و در عصر انعکاس نور در حوض جلوه بسیار زیبایی دارند.

https://berke.ir/ساخت-حوض-با-لاستیک/منبع:

 

دکمه بازگشت به بالا