تندرستی

کسوف کامل و دنباله‌دار؛ تصویر روز ناسا/ عکس

به گزارش خبرگزاری مجله روز و براساس گزارش زومیت، در جریان خورشیدگرفتگی کامل هفته گذشته، نه یک، بلکه دو دنباله‌دار در نزدیکی خورشید ظاهر شدند.

دنباله‌دار مورد انتظار، 12P یا «پونز بروک» بود، اما به‌طرز ناامیدکننده‌ای کم‌نورتر از آن چیزی بود که بسیاری انتظار داشتند. بااین‌حال، دنباله‌دار نسبتاً ناشناخته SOHO-5008 نیز در نوردهی طولانی‌مدت دوربین ظاهر شد.

دنباله‌دار

این دنباله‌دار، 5008اُمین دنباله‌داری بود که در تصاویر گرفته‌شده‌ توسط فضاپیمای SOHO در مدار خورشید شناسایی شد. SOHO-5008 که احتمالاً بسیار کوچک‌تر بود، یک آفتاب‌گرد بود که در عرض چند ساعت با عبور از نزدیکی خورشید، متلاشی شد.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

تصویر ارائه‌شده‌ نه‌تنها برای گرفتن دو دنباله‌دار در خلال کسوف غیرمعمول است، بلکه یکی از موارد نادری است که یک دنباله‌دار را درحال گذر از سطح زمین ثبت کرده‌ است.

در تصویر همچنین تاج پراکنده‌ خورشید و سیارات عطارد (چپ) و زهره (راست) قابل مشاهده‌ است. از میان این سیارات و دنباله‌دارها، تنها زهره در سایه تاریک ماه – که در 8 آوریل از آمریکای شمالی عبور کرد – به‌راحتی برای میلیون‌ها نفر قابل مشاهده بود.

227227

نشر مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، هدفم این است که با ارائه محتواهایی مبتنی بر تحقیقات علمی، شما را در مسیر سلامتی بهتر همراهی کنم و بهترین روش‌ها و راهکارها را به شما معرفی کنم.
دکمه بازگشت به بالا