تندرستی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد ، که گفته می شود سعی کرده از او استفاده کند نجات نرم افزار حمله به یک شرکت فناوری در ایالات متحده. طبق اطلاعات ارائه شده توسط FBI به کاربران ، شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور ایگوروویچ کریچکو 27 ساله در ماه ژوئیه وارد ایالات متحده شده و با یک کارمند روسی در تسلا در تماس بوده است.

این کارمند که ویزای اقامت آمریکا نداشت ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. بعد از ملاقات هر دو ، کریچکو درخواست توافق کرد. وی در ازای آلوده کردن سیستم های رایانه ای تسلا به باج افزار موجود ، یک میلیون دلار به این کارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکو استخراج اطلاعات کامل از تسلا و در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی از شرکت ، ارائه کلیه اطلاعات بدست آمده در اختیار کاربران فضای مجازی بود. این شرکت با FBI تماس گرفت. پس از این مشکلات ، FBI موفق شد کریچکو را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده دستگیر کند.

حمله سایبری تسلا

شیوع اخاذی شرکت ها در ایالات متحده

مقامات FBI گفتند که کریچکو قبلاً به چندین شرکت حمله کرده است ، اما اسامی این شرکت ها را ذکر نکرده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط FBI ، شرکت دیگری که به طور مشابه مورد حمله قرار گرفت ، 4.5 میلیون دلار برای گرفتن رضایت کریچکو ، کلاهبردار روسی پرداخت کرد. اگر تسلا کارمند روسی اطلاعات لازم را در اختیار این شرکت قرار نمی داد ، سرنوشت مشابه همان ابرقدرت دنیای وسایل نقلیه الکتریکی بود.

حملات سایبری Ransomware در ایالات متحده امری رایج است ، همانطور که در اوایل ماه جاری توسط شرکت هایی مانند Carnival و Garmin تجربه شده است. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد تا از درز اطلاعات آنها جلوگیری کند. براساس FBI ، مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان در چند وقت اخیر شاهد حملات سایبری بیشتری بوده اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا