استان ها

بررسی راهکارهای تسریع در عملیات اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری

به گزارش خبرگزاری مجله روز د گیلان؛ دکتر سعید جوگتایی ، رئیس نظارت ، ارزیابی و اطلاعات مدیریتی برای برنامه ریزی و سازماندهی بودجه کشور ، از قسمت های مختلف پروژه در دست ساخت بازدید کرد و منطقه آزاد انزلی را با خط ریلی ملی ایستگاه متصل کرد. از پیربازار ، در رشت و در دیدار با دکتر محمد ولی ولی روزبهان رئیس هیئت مدیره و مدیرکل سازمان درباره راهکارهای مختلف برای تسریع در اجرای این پروژه ملی بحث کردند.

در این جلسه با بیان اینکه از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه ملی که بازخورد بین المللی برای کشور ما دارد ، مشکلی در تهیه و تخصیص منابع مالی توسط سازمان وجود ندارد. در نتیجه ، با همکاری بین سازمانی ، پیمانکار باید تجهیزات و نیروی انسانی را افزایش داده و همزمان دو بخش دیگر پروژه را نیز پیاده سازی کند. اقدامات لازم برای تسریع در روند پاکسازی زمین ، زیرساخت ها و ساخت پل ها در طول مسیر صورت می گیرد.

گفتنی است ، خط اتصال راه آهن از ایستگاه جرده به پیربازار و از آنجا به مجتمع بندری کاسپی در منطقه آزاد انزلی 37 کیلومتر طول دارد که حدود 10 کیلومتر از آن است آنها با مشارکت سازمان و طبق قرارداد منعقد شده بین این سازمان اجرا می شوند. و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور با توجه به اهمیت اتصال منطقه آزاد انزلی به خط راه آهن ملی که منجر به اتصال بنادر جنوب به بنادر این منطقه و زیرساخت های لازم را برای فعال کردن کریدور شمال-جنوب و کریدور چین-قزاقستان تکمیل کنید. ایران رهبری می کند؛ توجه ویژه رئیس جمهور ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی و طبق برنامه تا پایان امسال عملیاتی می شود.

IMG-20200724-WA0018

دکمه بازگشت به بالا