استان ها

منطقه آزاد چابهار برآمده از سند توسعه منطقه ای است

مجله روز / سیستان و بلوچستان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: منطقه آزاد چابهار اولین منطقه آزادی است که از یک سند توسعه منطقه ای ناشی می شود ، در سند توسعه محور شرق ، مأموریت اصلی شرق کشور حمل و نقل و ترافیک و تجارت و تجارت.

به گزارش مجله روز ، عبدالرحیم کردی با اشاره به اینکه آنچه امروز چابهار را از نظر اقتصادی توجیه کرده تغییر سازمان اقتصادی منطقه است ، وی ادامه داد: “چون اکنون هزینه کالاهای مبتنی بر فناوری ، دست از کار یا مواد اولیه ، تنها مزایای آن رقابتی نیست ، اما فعالان اقتصادی بر اساس هزینه حمل و نقل و زمان به بازار رقابت می کنند ، بنابراین جغرافیا اهمیت استراتژیک پیدا کرده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: “در نتیجه ، چین هدف خود را تعیین کرده است که تا سال 2050 پیشرو در قدرت اقتصادی جهان باشد و برای دستیابی به این هدف ، یک طرح یک کمربند را پیشنهاد داده است. -مسیر “. کاملاً واضح است که این کشور با فناوری ، تولید ، نفت و پتروشیمی ها به عنوان قدرت پیشرو در منطقه در نظر گرفته نشده است. در حالی که به همه این چیزها احتیاج دارد ، اما می گوید با جاده و کمربند می تواند آن را بدست آورد.

کردی خاطرنشان کرد: در این فضای که حمل و نقل و زمان بسیار مهم است ، صاحبان کالا برای توزیع یا تولید می خواهند در مکانی باشند که بتوانند در بهترین زمان ممکن به مشتری برسند.

وی افزود: از زمانی که این تصویر و قانون مبنای تصمیم گیری برای حضور در یک مکان تولید یا توزیع کالا شد ، قابلیت های چابهار مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در جاده ابریشم ، نقش ترمینال و ارتباطی ایران در طول تاریخ وجود داشته است و امروز امکان دسترسی کشور به آب گرم در تنها بندر اقیانوس ایران وجود دارد. ” زیرساخت های جاده ای و بندری منطقه نیز بسیاری از سرمایه گذاران مهم داخلی و بین المللی را به خود جلب کرده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های کامل و اسناد قبلی تولید 20 میلیون تن پتروشیمی و 10 میلیون تن فولاد در چابهار و همچنین بندری که حداکثر 80 میلیون تن بار را در انواع مختلف حمل می کند پیش بینی می شود. فاز “. آنها پایتخت دریایی ایران خواهند شد. تمام کشورهای جهان که به آب دسترسی دارند ، در کنار آب ، ظرفیت اقتصادی و سرمایه ای را فراهم کرده اند و این شرایط باعث می شود چابهار به پایتخت دریایی ایران تبدیل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا