استان ها

آهک‌ هیدراته کارخانه پویا صنعت از حیث کیفیت در جایگاه دوم جهان قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مجله روز سمنان ، کارخانه آهک هیدراته در این استان تنها کارخانه تولید آهک صنعتی در منطقه محسوب می شود و با توجه به فعالیت این کارخانه واحد از قدیمی ترین تولیدات منطقه ، مواد اولیه معدنی پس از فرآوری شیمیایی به مواد شیمیایی تبدیل می شوند. طبق بازارهای صادراتی ، در شرایطی قرار گرفته است که در حال حاضر ، با استفاده از فن آوری های جدید و استفاده از کوره های صنعتی ، موفقیت های چشمگیری حاصل می شود.
ماده اصلی آهک اکسید کلسیم (سائو) است که یک ترکیب قلیایی قوی است که می تواند با تمام اسیدها ترکیب شود و نگهداری آن باعث تغییر خلوص می شود و در صورت ترکیب با آب یا اسیدها مقدار زیادی ایجاد می کند حرارت. بنابراین ، در بسیاری از صنایع از آهک هیدراته با خاصیت پایداری خوب استفاده می شود.

در زیر گزیده ای از گفتگو با رضا مددیان ، مدیر کارخانه آهک هیدراته شرکت پویا صنعت نوید البرز است.

در سالهای اخیر من به عنوان مدیر مجتمع Hydra-Lime در استان سمنان کار می کردم و دارای مدرک مهندسی مکانیک طراحی جامد و کار در زمینه طراحی و ساخت ، نصب و راه اندازی کارخانه های صنعتی مانند سیمام ، آهک و مجتمع های صنعتی.

– این کارخانه در سال 1377 به بهره برداری رسید و در مدت زمان کوتاهی کیفیت مطلوب محصولات این کارخانه به کیفیت مطلوب بازارهای داخلی و صادراتی رسید.

– این کارخانه تنها کارخانه آهک سازی در استان سمنان است که آهک صنعتی تولید می کند و از بهترین معادن سنگ آهن سمنان تغذیه می کند و طبق برخی بررسی ها ، از نظر میزان آهک هیدراته دوم است. کیفیت

– فناوری پخت آهک این کارخانه بی نظیر بوده و از اجاق ایستاده دوار استفاده می شود. معدن رویان متعلق به این شرکت است و از نظر خلوص سنگ آهک از 98٪ فراتر رفته است.

– به دلیل مشکل سوخت ، کارخانه چند سال فعال نبود ، تا اینکه گازرسانی به پایان رسید و در آخرین مراحل بازسازی و به روزرسانی کارخانه هستیم.

– کارخانه پویا صنعت نوید البرز با مدیریت جدید با حضور مقامات استانی ماه آینده مجدداً به بهره برداری می رسد.

– قابلیت های فراوان و اقتصادی این محصول در مقایسه با سایر مواد قلیایی باعث شده است که از آن استفاده گسترده ای داشته باشد.

– برخی از کاربردهای آهک هیدراته ، از جمله ساخت و ساز ، زیرساخت ها ، آسفالت – آب آشامیدنی و تصفیه آب صنعتی ، تصفیه فاضلاب صنعتی و شهری ، مصارف کشاورزی ، بهداشت خاک و خنثی سازی خاک های اسیدی ، دفن دام و آماده سازی کدو تنبل ، کارخانه های قند ، صنایع مواد ساختمانهایی مانند سیمان ، سرامیک ، موزاییک ، گرد و غبار سنگ ، ساختمانهای پیش ساخته و صنایع فولاد ، حفاظت از محیط زیست و کنترل آلودگی کارخانه ها و گازهای ماسک ، معادن ذغال سنگ (مانند به نرم کننده) ، مواد معدنی کاربید کلسیم (کاربید) ، صنایع چرم و دباغی ، تهیه و پرورش آبزیان ، ضد عفونی از سنگ مرمر ، شیشه ، لاستیک و …

– افزایش ظرفیت میکرونیزاسیون مواد معدنی مانند باریت ، کربنات سدیم و عرضه به بازارهای هدف و همچنین مواد اولیه صنعت حفاری و چاه های نفت ، دام و طیور و غیره.

– با شروع کارخانه و توسعه انجام شده ، 60 نفر به طور مستقیم و تقریباً یکصد نفر به طور غیر مستقیم استخدام می شوند.

– تأمین گاز این کارخانه با هزینه 10 میلیارد ریال انجام شده در حالی که بیش از 28 میلیارد هزینه تعمیرات اساسی تنها کارخانه آهک هیدراته در استان سمنان شده است.

– محصولات کارخانه پویا صنعت علاوه بر تأمین نیازهای استان سمنان ، به دلیل داشتن خلوص 90 درصدی محصول ، در بسیاری از کشورها از جمله امارات متحده عربی ، چین مورد تقاضای زیاد قرار دارند. هند و غیره

46

دکمه بازگشت به بالا