استان ها

ثبت بیش از 95 هزار میلیارد درخواست سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

مجله روز / کرمانشاه مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه سال گذشته از ثبت بیش از 95 میلیارد ریال درخواست سرمایه گذاری در سیستم پنجره دفتر کرمانشاه خبر داده بود.

فرید خلیلی در گفت وگو با مجله روز ، از ثبت 3258 درخواست سرمایه گذاری در سیستم یک مرحله ای استان در سال 1399 خبر داد و افزود: میزان سرمایه گذاری این درخواست ها حدود 95 میلیارد ریال و اشتغال آن 38 هزار و 495 نفر است.

وی بیشترین تعداد درخواست های سرمایه گذاری با 48 درصد سهام را مربوط به حوزه صنعت با 1557 مقاله و سرمایه گذاری بیش از 51 میلیارد ریال و اشتغال زایی بیش از 22 هزار نفر دانست و گفت: ریال و اشتغال 12 هزار نفر مردم و 10٪ و سهم بخش خدمات با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال و اشتغال بیش از سه هزار نفر.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه تقریباً 65٪ این درخواست ها ، یعنی 2121 مورد پاسخ مثبت دریافت کرده اند ، تعداد سرمایه گذاری این برنامه ها را 70 میلیارد ریال اعلام کرد و استخدام. از حدود 27 هزار نفر.

خلیلی تاکید کرد: 778 درخواست به دلایل مختلف رد شد و 359 درخواست در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد درخواست مثبت با سهم 68 درصدی مربوط به صنعت بوده است ، خاطرنشان کرد: 66 درصد درخواست های سرمایه گذاری در حوزه خدمات و 38 درصد در حوزه کشاورزی مجوزهای لازم را دریافت کرده و پاسخ مثبت گرفتند.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری کرمانشاه سال گذشته نیز به راه اندازی بخش کنترل پروژه در سیستم پنجره واحد سرمایه گذاری استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این اداره ، هر درخواستی که پاسخ مثبت دریافت می کند ، به طور خودکار وارد کنترل پروژه می شود. بخش و پیشرفت آن دائماً کنترل می شود.

به گفته خلیلی ، متقاضی باید چندین بار پیشرفت کار بر روی سیستم را اعلام کند ، اما دستگاه کنترل باید آن را تأیید کند تا یک خروجی کامل و صحیح داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا