بین الملل

آمریکا ۴ شرکت روسی مرتبط با گروه «واگنر» را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا یک شهروند و چهار شرکت روسی را به دلیل همکاری و ارتباط با «یوگنی پریگوژین»، رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر، تحریم کرد.

به گزارش مجله روز، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز سه‌شنبه، تحریم‌هایی را علیه آندره ایوانف شهروند روس و همچنین چهار شرکت با این ادعا که رئیس گروه نظامی خصوصی «واگنر» ارتباط دارند، اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، لیست این تحریم‌ها شامل شرکت‌ DM LLC در روسیه و شرکت‌های MIDAS و Diamville SAU در جمهوری آفریقای مرکزی و Industrial Resources General Trading در امارات است.

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در اولین واکنش خود به تصمیم الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس،‌ برای استقبال از «یوگنی پریگوژین»، رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر، اعلام کرد که «این تصمیم رئیس‌جمهوری بلاروس نشان می‌‎دهد که او در حال برداشتن گام‌هایی به نفع کرملین است نه به نفع مردمش. این هفته اقداماتی را علیه گروه واگنر انجام خواهیم داد.»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ما همچنان به پیگیری دقیق فعالیت‌های واگنر در اوکراین، آفریقا و هر جایی که ممکن است فعالیت کند، ادامه می‌دهیم.»

در این بیانیه تأکید شده که «اقدامات آتی علیه واگنر مربوط به رویدادهای روسیه نیست بلکه مربوط به فعالیت‌های قبلی آن در اوکراین و آفریقا است.»

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا