بین الملل

گزارش| چگونه آمریکا باعث طولانی‌تر شدن همه گیری کرونا شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله روز ، کرونا از زمان جنگ جهانی دوم امید به زندگی در آمریکا را به شدت کاهش داده است. اگرچه امید به زندگی زنان در ایالات متحده به 80 سال و مردان در 78 سال رسیده بود ، اما از زمان شیوع ویروس کرونا به 77 سال برای زنان و کودکان 75 سال برای مردان کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که کاهش امید به زندگی در بین آمریکایی های کم درآمد بیشتر بوده است.

برنی سندرز ، رئیس کمیته بودجه مجلس سنا ، اخیراً در این باره نوشت: “فقر فقط به خاطر نداشتن تجملات نیست.” او به اعدام محکوم می شود. در زمانی که نابرابری ثروت و درآمد در حال افزایش است ، مردان ثروتمند آمریکایی 15 سال بیشتر از مردان فقیر و زنان ثروتمند 10 سال بیشتر عمر می کنند. “این کاملا غیرقابل قبول است.”

طبق آمار ، ویروس تاج تاکنون بیش از 600000 آمریکایی را کشته است و صدها نفر در ایالات متحده هنوز بر اثر این ویروس جان خود را از دست می دهند.

موج چهارم شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آغاز شده و میزان بروز روزانه ویروس کرونا در آن کشور در حال افزایش است. دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هنوز اقدامات جدی برای جلوگیری از گسترش بیشتر دلتا ویروس کرونا در این کشور انجام نداده است و هیچ اقدام محدود کننده ای در سراسر این کشور انجام نشده است.

آمریکایی ها در طول بیماری همه گیر آزادانه از جایی به مکان دیگر سفر می کردند و به طور بالقوه ویروس کرونا را از مناطقی با شیوع زیاد به پایین منتقل می کردند.

اما در عوض ، چین قرنطینه کرد و محدودیت هایی را در مناطق دارای بیماری عروق کرونا اعمال کرد. در نتیجه حرکت در چین ، تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در این مناطق به سرعت کاهش یافت و محدودیت ها برداشته شد و به زندگی سریع به حالت عادی بازگشت.

در حال حاضر ، دولت ایالات متحده فقط به واکسیناسیون متکی است ، زیرا دولت در مجموع 1.44 میلیارد دوز واکسن تاج خریداری کرده و آن را بین 390 میلیون نفر در سراسر کشور توزیع می کند.

در حقیقت ، ایالات متحده بسیار بیشتر از حجم مورد نیاز واکسن تاج خریداری کرده است. تنها 1 درصد از کشورهای کم درآمد جهان یک دوز واکسن تاج دریافت کرده اند.

در عین حال ، چین تاکنون بیش از 600 میلیون دوز واکسن تاج را به کشورهای در حال توسعه تزریق کرده است.

نکته قابل توجه دیگر بی عدالتی واکسیناسیون در بین شهروندان آمریکایی است. سیاه پوستان و لاتین تبارها بیشتر قربانیان تاج در این کشور را تشکیل می دهند.

بر اساس تحلیلی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده منتشر کرده است ، زمانی 24 درصد قربانیان تاج در ایالات متحده لاتین تبار بودند ، در حالی که 18 درصد جمعیت ایالات متحده بودند.

از سوی دیگر ، در حالی که سیاهان تنها 12.5 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دادند ، تقریبا 19 درصد قربانیان تاج در این دوره سیاه پوست بودند.

در ایالات متحده ، 64.3 those از افرادی که کاملاً واکسینه شده اند سفید پوست هستند ، در حالی که تنها 8.6 of از آفریقایی ها واکسینه شده اند.

بیکاری در ایالات متحده نیز در دوران همه گیری تاج به شدت افزایش یافته است.

برنی سندرز ، سناتور دموکرات ورمونت اخیرا در توئیتر خود در مورد فقر در ثروتمندترین کشور جهان توئیت کرده است.

140 میلیون آمریکایی کم درآمد هستند و 92 میلیون نفر نمی توانند از خدمات درمانی برخوردار شوند و آمارها نشان می دهد که 50 میلیون آمریکایی نمی توانند غذا تهیه کنند و 40 میلیون نفر در معرض خطر هستند ». آنها با بی خانمانی روبرو هستند در حالی که 650 میلیاردر آمریکایی 1 تریلیون دلار شده اند. ثروتمندتر “.

در بحبوحه شیوع شدید ویروس کرون در ایالات متحده در سال 2020 ، نرخ بیکاری در آن کشور حتی به 16 درصد رسید و آمارهای تاریخی را پشت سر گذاشت.

بسیاری از افراد مسن در اقامتگاه ها و سالمندان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

طبق آمارها ، حداقل یک سوم همه قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده افراد مسنی بودند که در اقامتگاه ها زندگی می کردند.

فقر در ایالات متحده نیز در این مدت افزایش یافت و حداقل 40 درصد از خانوارهای دارای فرزندان زیر 12 سال قادر به تغذیه خود نبودند.

همه اینها در شرایطی رخ می دهد که به نظر می رسد ایالات متحده تمایلی به تغییر مسیر استراتژی فعلی خود برای همه گیری تاج ندارد ، که بیشتر طول خواهد کشید.

داده های اخیر دولت نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده به دلیل تاج 15.2 درصد کوچک شده است. در واقع ، رکورد شیوع تاج باعث شد که اقتصاد ایالات متحده بزرگترین رکود را در تاریخ این کشور بین سه ماهه آخر سال 2019 و سه ماهه دوم سال 2020 تجربه کند که 19.2 درصد صد کاهش یافته است.

دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی وزارت بازرگانی گزارش می دهد که رکود اقتصادی از سال 1947 بی سابقه است. با این حال ، این دفتر گزارش می دهد که اقتصاد ایالات متحده توانسته بخشی از این کاهش را جبران کند.

در این گزارش آمده است: تعطیلی اجباری فعالیتهای غیر ضروری اقتصادی در مارس سال گذشته با هدف کنترل اولین موج شیوع تاج آمریکا ، اقتصاد آمریکا را در رکود عمیقی فرو برد و 22 ، 3 میلیون نفر بیکار ماند. ایالات متحده 6 میلیارد دلار به اقتصاد تزریق کرده است. و بانک مرکزی نرخ بهره را به صفر رسانده و با خرید اوراق بهادار پول به اقتصاد تزریق می کند.

انتهای پیام.


دکمه بازگشت به بالا