بین الملل

دیدار خانواده دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان با امیرعبداللهیان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله روز، همسر و فرزند «سیدمحسن موسوی» کاردار ربوده شده جمهوری اسلامی ایران در لبنان بعدازظهر یکشنبه ۲۲ مرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند. 

 

در این دیدار درباره راهکارهای پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش فارس، در ۱۴ تیر ۱۳۶۱ مطابق با چهارم ژوئیه ۱۹۸۲ خودرو چهار دیپلمات ایرانی چهار دیپلمات ایرانی به نام‌های «سید محسن موسوی»، «حاج احمد متوسلیان»، «تقی رستگار مقدم» و «کاظم اخوان» که در حمایت پلیس دیپلماتیک قرار داشت، برخلاف ضوابط و کنوانسیون‌های بین‌المللی، توسط مزدوران مسلح تحت امر رژیم صهیونیستی در منطقه «برباره» لبنان متوقف شد و دیپلمات‌های ایرانی ربوده شدند. جمهوری اسلامی ایران همواره مسؤولیت سیاسی و حقوقی ربایش و این اقدام تروریستی را متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن دانسته است.

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ۱۴ تیر ماه سالجاری در چهل و یکمین سالروز ربایش چهار دیپلمات ایرانی در لبنان بیانیه‌ای صادر کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا